Vyhledávání zájezdu
Výběru odpovídá
4 230 029 zájezdů

Rozšířené vyhledávání

Náhrada škody při zrušeném letu

29.10.2012

Evropský soudní dvůr minulý týden rozhodl o právu na finanční náhradu pro cestující při zrušeném nebo zpožděném letu. Zajímá vás kolik dostanete?

Obecná pravidla, která říkají, kdy má cestující nárok na náhradu škody od leteckých společností platí už od roku 2004, kdy je posvětil Evropský parlament. Minulý týden k nim však přibyly další podrobnosti. 

Klient má na náhradu škody právo při zpoždění i zrušení svého letu. 

Zrušený let

V případě zrušení letu by měl být cestujícím nabídnut jiný spoj a mělo by o ně být postaráno do té doby, dokud neodletí jinou linkou. Případně by jim mělo být umožněno vrácení letenky a její proplacení. Na odškodnění má klient v případě zrušeného letu právo ve dvou případech a to pokud nejsou klienti o zrušení letu informováni minimálně čtrnáct dní předem a nebo pokud jim není v době mezi 7 a 14 dny před plánovaným odletem nabídnut jiný spoj, který by jim umožnil odletět do dvou hodin od původního času odletu a do cílové destinace se dostat s maximálně 4 hodinovým zpožděním. 

Zpožděný let

Při zpožděném letu má cestující nárok na finanční odškodnění od letecké společnosti v následující výši.

1.    Pokud se jedná o zpoždění o 2 a více hodin při letu do 1500 km – 250 euro
2.    Pokud se jedná o zpoždění o 3 a více hodin při letu od 1500 km do 3500 km – 400 euro 
3.    Pokud se jedná o zpoždění o 4 a více hodin při letu nad 3500 km – 600 euro

Pokud náhradní let letecké společnosti nabídnutý cestujícímu nepřekročí plánovaný čas příletu toho původního, může letecká společnost snížit odškodnění o 50%.